RECENSION: REENACT

Reenact, bandet som tog jury likväl publiken med storm den 17/12 – 2012 på Göta Källare, där finalen i Released – Live and Unsigned hölls i god Rock'n'Roll och Metalanda

I senaste numret av Sweden Rock Magazine, nr #93, så kom det med en bonus EP från vinnarna i Released – Live and Unsigned 2011 tävling, nämligen inga mindre än Reenact. Bandet från Göteborg som tog chansen genom tävlingen i förra året som sen den 17/12-2011 stod som segrare på Göta Källare scenen. Bandet fick som del av vinsten ge ut en EP producerad i In Famous studio, samt en garanterad spelning på Sweden Rock 2012. Reenact kommer öppna Sweden Rock 2012 redan kl 15:30 imorgon onsdag på Zeppelin Stage. Se nu till att inte missa den showen, där grabbarna lovar att ge er alla en minnesvärd tillställning.

Skivan då? Den innehåller som sagt 2 spår, "Counting the Number" och "My Guilt". Som jag ser det, är det två otroligt starka spår, och som visar hur bra bandet utvecklats sen deras senaste platta "Face your Memories". Att bandet haft stor hjälp från en bra studio och producent råder det absolut inga som helst tvivel på, men det är fortfarande grabbarnas egna vilja att utvecklas och det är deras eget sound. Det kommer bli mycket intressant att följa bandet i deras vidare utveckling och fortsatta framfart, med den här stegrande utvecklingen finns världen framför deras fötter.

Även om dessa två låtar skiljer sig en del i sound, så känner man verkligen igen sig i låtarna, och det är ett tydligt Reenact-sound, så som jag lärde mig känna grabbarna under Released tävlingen.

Hela skivan ger mersmak, och jag ser verkligen fram emot att få höra resten av deras nya material på en hel platta, och då inte enbart en EP med två låtar. Har du inte redan Sweden Rock Magazine #93 i handen, så tycker jag allt du ska gå och köpa den bums för att få ditt alldeles egna exemplar av den här alldeles fantastiska platta, alternativt att du besöker bandet under SRF och skaffar ditt egna exemplar där.

Betyg: 7/10 (skulle kunnat vara 8, om det var en fullängdsplatta i samma kvalité som dessa två låtar)

BANDFAKTA – REENACT

Medlemmar