FOLLOW THE FAN – SIMON

Simon var en av många som ansökte om att få blogga för ROCKBLADET.se & Brands For Fans. Han lyckades sticka ut i mängden med att låta sin gränslösa passion för rockmusiken färga den text han skickade in till oss.​ Vi på ROCKBLADET.se träffade Simon på Hard Rock Cafe i Stockholm där vi pratade om musik, TROOPER Ale och vad han planerar att skriva om i sin blogg.

Simon-8571

Vem är Simon då?
Namn: Simon Samzelius
Ålder: 28 år
Uppväxten: Söder om City (Stockholm)

6 snabba frågor
1. Iron Maiden? – Alltid, de är de största i mina ögon!
2. När såg du Iron Maiden senast Live? – Det var 2013 på Friends Arena!
3. Hur många ggr har du sett dem live? – Alldeles för många ggr för att komma ihåg exakt!
4. Vad är det som utmärker Iron Maiden enligt dig? – För att det finns ingenting som de gör halvbra, utan allt är alltid på topp!
5. Vad är din reflektion på TROOPER Ale? – Alltid, grymt bra Ale som funkar med det mesta, jävligt bra idé och god öl. Förenar helt enkelt nytta med nöje.
6. När kom introduktionen till Rocken? – Morsan har alltid lyssnat på hårdrock, så det var väl den naturliga ingången, vilket innebär att jag är uppväxt med hårdrock sen födelsen.

Simon berättar
Hårdrocken i sig är en genre som aldrig någonsin kommer dö ut, eftersom just hårdrock och rock i sig hela tiden utvecklar sig. Det är just utvecklingen som gör Hårdrocken så otroligt intressant, där man ser nya variationer varje gång ett nytt band dyker upp, eller nya plattor som redan etablerade band släpper.

Iron Maiden är ju mina absoluta favoriter, men lyssnar gärna på band som Disturbed. Sen är det väl lite generellt kring just New Wave Of British Heavy Metal som är mina stora genres. Annars finns även Rotting Christ är ett nytt band för mig som jag hittat på senare år, visserligen allt annat än ett ungt band, men som sagt nya för mig, och som framför allt skiljer sig från NWOBHM.

Branding av banden via Öl, Vin mm är en bra och rolig sak som banden gör just nu, eftersom det faktiskt når ut till folk som kanske inte annars kommer i kontakt med hårdrocken, men som känner igen bandnamnen. Sen är det just hårdrocken som har sina mest trogna fans, vilket verkligen gagnar för att produkterna ska kunna fungera. Samtidigt som det skapar kanske en ny FAN-skara genom produkterna, där det blir lite skoj med att introduceras till musiken samtidigt som de dricker en grymt god ALE exempelvis. 

Simon-8555

TROOPER Ale, jag gillar överlag ALE, och tycker att den är fyllig och god. Själv så är jag en trogen köpare av just den ölen. Det sköna med TROOPER Ale, är att den passar lika bra till det grillade köttet som att sitta hemma i soffan under en soft hemmakväll.
Sen tycker jag det var mest en massa trams kring etikettproblemet som var i början, varför inte låta etiketten vara som den är i övriga länder.
Samtidigt som det är riktigt coolt med att vi faktiskt har en egen etikett, vilket gör att om man ser just den etiketten någon annanstans så vet alla att den kommer från Sverige.

Jag kommer skriva i min blogg om Hårdrock överlag, självklart med inriktning på just Iron Maiden, men även generelt om andra band och ny musik som jag hittar. Sen kommer det finnas inlägg som beskriver min vardag med allt vad det innebär.

Med det tackar vi Simon för pratstunden, och ser fram emot att följa honom i vardagen som FAN till Iron Maiden och de stunder har knäpper en Trooper för att känna välbehaget tillsammans med tonerna till favorit låtarna.

Följ Simon via FOLLOWTHEFANSIMON.ROCKBLADET.SE

Trooper_Follow-The-Fan Simon

| TROOPER Ale på systembolaget |
| Brands For Fans Officiel | Brands For Fans Facebook

brands-for-fans-logo_w450px


Stöd ROCKBLADETFACEBOOK
Klicka på LIKE i den högra kolumnen eller besök oss på FACEBOOK


Relaterade artiklar