Idag släpper Smash Into Pieces nya singeln ‘Flow’

Idag (30 juni) släpper Smash Into Pieces sin nya singel “Flow” som blir singelsläpp nummer fyra inför det nya albumet som kommer i oktober. Bandet meddelar att de kommer att fortsätta historien om Arcadia som är en egenskapad värld som man kan följa i deras musikvideos. I april släppte de det första avsnittet “The Tide” och nu är det dags att följa upp den senaste framgången med det andra avsnittet av den tredje Arcadia säsongen med “Flow”. 

Annons 

 

Låten Flow handlar om känslan av att vara i sitt rätta element och helt uppslukas av sin inre drivkraft! Detta är förmodligen den tyngsta låten som släpps av gruppen i år, säger Per Bergquist låtskrivare och gitarrist i bandet. 

Med ett fullt konsertschema, flera nationella TV-program och en kommande europeisk turné i oktober till december 2023 forstsätter Smash Into Pieces vidare mot nya mål. 

Annons 

 

Tidigare i veckan uppmärksammades även bandets samarbete med plattformen Hiber där de tillsammans skapat en revolutionerande musikvärld i 3D. HIber3D gör det möjligt för artister, varumärken och kreatörer att på ett snabbt och enkelt sätt bygga upp en virtuell värld. 

Om Smash Into Pieces

Smash Into Pieces grundades för 15 år sedan i Örebro och rankas idag som ett av Skandinaviens snabbast växande alternativa rockband. Idag består bandet av fyra medlemmar som inte går obemärkta förbi, då trummisen och bandets maskot a.k.a APOC bär en starkt lysande mask som symboliserar bandets logga. Smash har genom åren turnerat intensivt tillsammans med många stora akter så som In Flames, Evanescence, Within Temptation, Alter Bridge, Amaranthe, Starset m.fl. 

Idag har de 7 lanserade album, över 40 singlar, sammanlagt över en halv miljard streams/views på Spotify/Youtube, 500 000 lyssnare per dag i digital streaming och du hittar dem på de största topprankade globala rocklistorna. 

Tidigare i år deltog bandet i Melodifestivalen där de slutade på en tredje plats och vart i och med det historiska som det enda rockbandet som tagit sig så långt i en final. Låten Six Feet Under har redan sålt platina i Sverige och har sedan Melodifestivalen haft en hög rotation på nationell radio och annan media. 

Relaterade artiklar